תגידי, הוא נושם שם?

זה לא דבר חדש שהנקה היא המזון הטוב ביותר לתינוקך. היי, אפילו בפרסומות לתמ”ל מציינים את זה (כי הם חייבים על פי חוק אבל נניח את זה בצד). נשים רבות מדווחות על לחץ בלתי סביר להתמיד עם ההנקה בין אם הן רוצות או לא רוצות או רוצות וזה פשוט קשה מדי. “טרור הנקה” קוראים לזה.

מצד שני, גם מיניקות מדווחות על “טרור אנטי הנקה”, החל מהפחדות מכך ש”אין לך מספיק חלב” וכלה בסילוק נשים מיניקות מהמרחב הציבורי.

הנקה

באופן אישי נהגתי להיניק את ילדיי, בעיקר כי אני שונאת, אבל שונאת, מה-זה שונאת, לשטוף בקבוקים, אבל יתרונות התמ”ל (אותם לא איירתי בגרף) לא נעלמים מעיניי. מכיוון שאני גם שונאת לשאוב, אני משלבת תמ”ל כשאני רוצה לצאת לבלות (או, נגיד, לעבוד) ולא קרה לילדים שלי שום דבר רע. אני חושבת.

בעיניי ״טרור״ ההנקה הוא בסך הכל חלק ממערכת ״טרור״ כנגד אמהות (והורים) באופן כללי. זה בכלל לא משנה מה את בוחרת, את תחטפי ביקורת מכל עבר. אם את לא מיניקה, למה את לא מיניקה את לא יודעת שזה הכי בריא/הכי זול/בונדינג. אם את כן מיניקה – את פרימיטיבית/מגעילה/לא פמיניסטית/עקרת בית יחפה עם חלוק.

כל אמא יודעת על מה אני מדברת, אי אפשר לעבור ברחוב בלי לחטוף הערות. אי אפשר ללכת לטיפת חלב או לרופא הילדים בלי לחטוף ביקורת חמורה. הדודה, הסבתא, לכולם יש דיעה. כל המסרים מכל הכיוונים הם כמה שאת גרועה.

אני לא יודעת אם הערעור המתמיד הזה על היכולות ההוריות הוא אינטרס של חברות מסחריות ויועצים למיניהם, או שזה נובע מתחרותיות וחוסר בטחון של הסובבים, או אפילו רחמנא לצלן כוונה טובה – אבל זה המצב והלוואי שלכל אחד ואחת יהיו את הכוחות להתעלם ולהמשיך עם מה שהם חושבים לנכון.

לפני כמה שנים, לקחתי את הבן הגדול לחוג. והקטנה היתה עצבנית וצרחה צרחה צרחה, ברמה כזו שיצאו מהחדרים ואמרו שזה מפריע להתנהלות השיעורים. מביך, מעצבן, מרתיח, מייאש – זה היה פשוט נורא. ואז אישה אחת חייכה אלי ואמרה שהיא רואה שאני עייפה ואם אני רוצה שהיא תיקח את הילדה לסיבוב בעגלה. ואני כזה, לא מתכוונת לתת את בת השנתיים שלי למישהי שאני לא מכירה – אבל זה כל כך נגע ללב והיה כל כך מעודד בתוך המקום הקשה הזה.

ולמה לא בעצם. למה חייבים להתנשא ולשפוט ולהעביר ביקורת? קצת חמלה לא תזיק לאף אחד. ראיתם ילד משתטח על הרצפה בקניון? לא צריך אפילו להציע עזרה, מספיק שלא תסתכלו עליהם במבט מתנשא ושיפוטי, קשה מספיק גם ככה. ולמען השם, אם אתם רואים אישה עם עגלה – תחזיקו לה את הדלת.

4 תגובות על “תגידי, הוא נושם שם?

  1. KallieNOX

    Hello to all
    In this difficult time, I love you all
    Appreciate your strain and friends

    Reply
  2. SherriHydaY

    Товары, положительно влияющие на окружающий мир являются новым трендом в развитии парфюмерно-косметических компаний. Современный стиль жизни внимание к защите окружающей среды – это основа функционирования и развития компаний. Каждый, кто заботится о экологичном мире может внести свою лепту.
    Это просто – переходите к применению в хозействе товаров и услуг Green Way. К примеру: все продукты. Компании, воплотившей в деятельности экологический маркетинг.
    Green Way предлагает несколько ассортиментных групп товаров.
    – AquaMatic – инновационные системы для уборки.
    – AVital – низкокалорийные смеси для изменения привычек питания.
    – HealtBerry – тонизирующие напитки, предоставляют бодрость, просто незаменимы для употребления в период недостатка витаминов.
    – иГен – генетические тесты, дающие возможность узнать о своем организме много интересных вещей.
    – Фито Шарм – комплексы сухой косметики для тщательного ухода за волосами и кожей головы
    Увидеть весь список цен экологических товаров можно на официальном сайте проекта GreenWay Eco.
    Если вдруг это сообщение попало не туда, очень вас просим отправить туда, где обычно размещаются такие топики.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *